Communicatieplan
Pensioenfondsen, verzekeraars en ppi’s die hun regeling aanpassen aan de Wet toekomst pensioenen (Wtp), dienen een communicatieplan in bij de AFM. Wij organiseren per jaar 4 vaste inlevermomenten voor het communicatieplan. We garanderen in dat geval terugkoppeling binnen 8 weken. Pensioenuitvoerders kunnen het communicatieplan zonder inschrijving vooraf inleveren, maar dan duurt terugkoppeling mogelijk langer. In sommige gevallen hoeven pensioenuitvoerders geen communicatieplan in te leveren. Dit vindt u terug in de Leidraad communicatieplan.
Focus AFM ligt op 5 aspecten in communicatieplan
In ons toezicht op het communicatieplan leggen wij de nadruk op 5 aspecten:
- benoemen van de doelgroepen
- doel van de communicatie
- planning
- onderbouwing van wie, wat, wanneer en hoe van het communiceren
- evaluatie van de communicatie en meting van gesorteerd effect
Inleveren en inschrijven
Op de pagina ‘Praktische informatie over indienen en inschrijven’ wordt toegelicht hoe het communicatieplan ingediend moet worden, en hoe ingeschreven kan worden voor een aanlevermoment. Wanneer een uitvoerder zich heeft ingeschreven voor een aanlevermoment garanderen wij een terugkoppeling binnen 8 weken.
Veelgestelde vragen
Op de pagina ‘Veelgestelde vragen en antwoorden’ staat een aantal veelgestelde vragen met antwoorden over de Leidraad communicatieplan en de inhoud van het communicatieplan zelf.