Go to content

Formulieren voor aanvragen, wijzigingen en meldingen

Op deze pagina vindt u alle AFM-formulieren over de aanvraag- en meldingsprocedures in het AFM Portaal. Deze formulieren kunt u hier alleen bekijken.

AFM Portaal

Wilt u een (vergunnings)registratie of heeft u een wijziging, geef die dan door via het AFM Portaal. Via het AFM Portaal wisselt u veilig gegevens uit.

Niet alle formulieren zijn van toepassing

Mogelijk zijn niet alle formulieren van toepassing op uw specifieke aanvraag. Volg de stappen in het AFM Portaal voor een overzicht dat is toegespitst op uw specifieke situatie.

Afmelding (mede) beleidsbepaler centrale effectenbewaarinstelling

Veelgestelde vragen

Wat is het AFM Portaal en hoe werkt het?

In het AFM Portaal vindt u verschillende mogelijkheden om aanvragen of wijzigingen in te dienen bij de AFM. U kunt bijvoorbeeld een vergunning aanvragen of wijzigen. Ook kunt u hier de gegevens van uw onderneming inzien die bij de AFM bekend zijn.
 

Aanvraag inloggegevens

Inloggen op het AFM portaal kan niet met een bestaand AFMID, zoals u die voorheen voor het Digitaal Loket had. U kunt alleen inloggen op het AFM Portaal met een persoonlijk, zakelijk e-mailadres. Een account kan worden aangevraagd door een bestuurder van uw onderneming, de wettelijke vertegenwoordiger. Deze wettelijke vertegenwoordiger kan vervolgens zelf de portaalaccounts koppelen aan zijn/haar onderneming voor zijn/haar medewerkers.
 

Hoe kunt u inloggegevens aanvragen?

Een account aanvragen voor het AFM Portaal kan met een persoonlijk, zakelijk e-mailadres. Deze kan worden aangevraagd door een bestuurder van uw onderneming, de wettelijke vertegenwoordiger. Deze wettelijke vertegenwoordiger kan vervolgens zelf de portaalaccounts koppelen aan zijn/haar onderneming voor zijn/haar medewerkers.
 
Bekijk de instructies voor het aanmaken een account en het koppelen van een onderneming.

Hoe lever ik rapportages in via het AFM Portaal

Lees daarvoor onze handleiding.

Bent u uw wachtwoord voor het AFM Portaal vergeten?

Als u uw wachtwoord kwijt bent, dan kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen via de optie 'wachtwoord vergeten'. Wanneer u uw gebruikersnaam niet meer weet, vraag dan een nieuw account aan. Uw account kan niet worden geblokkeerd door het invoeren van foutieve wachtwoorden.

Waar staan mijn vergunningen/registraties?

Zodra uw onderneming gekoppeld is, ziet u een overzicht van uw vergunningen en registraties.

Hoe wijzigt u uw bedrijfsgegevens?

Staat uw onderneming ingeschreven in het Handelsregister van de KvK? Dan ontvangt de AFM automatisch (wijzigingen in) de volgende gegevens: vennootschapsnaam, statutaire zetel, internetadres, vestigingsadres en correspondentieadres.
 
Een afwijkend correspondentie- of factuuradres wordt niet automatisch gewijzigd in onze administratie en wordt om die reden alleen bij hoge uitzondering toegevoegd. Let op, zodra u een afwijkend adres toevoegt aan uw account, zal er in de toekomst geen update meer plaatsvinden op uw adres vanuit het Handelsregister van de KvK.
 
Wilt u een wijziging in uw handelsnaam of een wijziging in een bestaand afwijkend correspondentie- of factuuradres aan ons doorgeven, dan kunt u dit e-mailen naar relatiebeheer@afm.nl. Overige wijzigingen kunt u via de verschillende portaaldiensten aan ons doorgeven.

Kunt u iemand machtigen en hoe werkt dat?

U kunt zich laten vertegenwoordigen door een andere partij bij het gebruik van het AFM Portaal en de aanvraag van diensten. Dit kan alleen gedaan worden door een wettelijke vertegenwoordiger of een aangewezen machtigingenbeheerder van de onderneming.
 

Bijlage vergeten bij een aanvraag of verzoek?

Indien nodig kunt u bij uw openstaande aanvraag of verzoek op het AFM Portaal bijlagen nazenden.
Let op! De doorlooptijd van uw aanvraag of verzoek wordt grotendeels beïnvloed door de duidelijkheid en volledigheid van uw aanvraag of verzoek.