Terug

Dienstverlening op maat zet voor dienstverleners de deuren open

Nieuws Dit bericht is ouder dan 3 jaar. De inhoud kan hierdoor niet meer actueel zijn.

handje

Financiële dienstverleners krijgen meer ruimte om hun dienstverlening efficiënt in te richten en aan te laten sluiten op de behoefte van hun klanten. Geen standaardtrajecten dus, maar kijken naar wat past bij de klant. De Autoriteit Financiële Markten (AFM) hield afgelopen voorjaar vier seminars over deze Dienstverlening op maat.

Belangrijke conclusie van de seminars: Dienstverlening op maat zet voor dienstverleners een deur open, die vroeger op slot leek. Zoals een van de deelnemers zei: “We zijn de afgelopen jaren wat krampachtig bezig geweest. We zijn daar nu allemaal zoekende in.”  En “Je moet als financieel dienstverlener invulling geven aan de wensen van de klant. Ik zie dat we eigenlijk nu pas naar een ‘normale’ situatie gaan waar integraal advies niet altijd de verplichte route is.”

Het toepassen van dienstverlening op maat blijkt soms lastig. Angst voor de AFM speelt hierin een rol: wat is toegestaan, hoe ver kan de markt gaan. Een van de deelnemers merkte op: “Ik stel gewoon de klant voorop. Als de AFM er toch anders over denkt, dan kunnen we hier een goed gesprek over hebben en mogelijk naar de toekomst toe dingen anders inrichten.”
 
Een uitgebreid verslag van de seminars vindt u in onze Nieuwsbrief voor financiële dienstverleners.

 

De AFM maakt zich sterk voor eerlijke en transparante financiële markten.

Als onafhankelijke gedragstoezichthouder dragen wij bij aan duurzaam financieel welzijn in Nederland.

Informatie delen

Delen via: deel