PostNL N.V.
Hieronder vindt u informatie uit het register openbaarmaking voorwetenschap. Deze informatie is door de organisatie verstrekt.
Publicatie datum
03 nov 2014 - 07:27
Statutaire naam
PostNL N.V.
Titel
PostNL maakt solide resultaten bekend over derde kwartaal
Bericht
Financiële highlights 3e kwartaal 2014
? Omzet steeg naar €988 miljoen (3e kwartaal 2013: €969 miljoen)
? Onderliggend cash bedrijfsresultaat steeg naar €34 miljoen (3e kwartaal 2013: €17 miljoen)
? Belastingafdracht van €65 miljoen met betrekking tot voorgaande jaren (3e kwartaal 2013: teruggave van €73 miljoen) had invloed op nettokasstroom uit operationele en investeringsactiviteiten
Operationele highlights 3e kwartaal 2014
? Volume geadresseerde post van Mail in Nederland daalde met 11,1%
? Hoge kwaliteit van 97,1%
? Vlotte uitvoering van reorganisatieplannen resulteerde in kostenbesparingen van €25 miljoen
? Volume bij Pakketten groeide met 8,1% als gevolg van sterke e-commerce markt
? Aankondiging nieuwe posttarieven in 2015
Vooruitzichten 2014 (exclusief activiteiten in het Verenigd Koninkrijk)
? PostNL blijft op koers voor onderliggend cash bedrijfsresultaat voor geheel 2014 van tussen de €260 en
€290 miljoen
Noot: onderliggende cijfers zijn exclusief eenmalige posten in het 3e kwartaal 2014 (€7 miljoen voor kosten in verband met de reorganisatie en €6 miljoen voor rebranding-/projectkosten) en in het 3e kwartaal 2013 (€22 miljoen voor kosten in verband met de reorganisatie en €2 miljoen voor rebranding/overige kosten). De vergelijkbare cijfers over 2013 zijn aangepast om het effect te laten zien van de invoering van IFRS11/IAS28R.
Toelichting van de CEO
Herna Verhagen, CEO van PostNL: “De structurele verbetering van de operationele resultaten van PostNL was dit kwartaal duidelijk zichtbaar. Onze resultaten verbeterden vooral dankzij sterke kostenbesparingen, de prijsverhogingen bij Mail in Nederland en lagere uitgaven voor pensioenen en reorganisaties. Het volume briefpost van Mail in Nederland daalde met 11,1%. Kostenbesparingen blijven noodzakelijk om de voortdurende volumedaling van Mail in Nederland te compenseren.
Bij Pakketten was er een gezonde groei in volume en omzet. Een verdere verbetering van de operationele efficiency werd teni
Gerelateerde downloads
Datum laatste update: 07 februari 2025