Terug

Kan ik iemand machtigen en hoe werkt dat?

U kunt zich laten vertegenwoordigen door een andere partij bij het gebruik van het digitaal loket en de aanvraag van loketdiensten. Een gemachtigde heeft in het digitaal loket vrijwel dezelfde rechten als degene door wie hij is gemachtigd. Hij mag inlogdiensten aanvragen en kan in Mijn loket gegevens van de onderneming bekijken en wijzigingen doorvoeren in de relatiegegevens. Een gemachtigde mag alleen niet het wachtwoord en het e-mailadres van uw AFM ID bekijken of wijzigen.

U kunt een machtigingsverzoek indienen via de relatiegegevens in Mijn loket. Degene die u wilt machtigen moet beschikken over een AFM ID. De gemachtigde krijgt via zijn eigen account toegang tot uw account. Zowel de machtigingsverstrekkende als de gemachtigde kan in zijn relatiegegevens bij Mijn loket een machtiging intrekken.

Voor de toegang tot Mijn loket moet u inloggen.

 

 

 

 



Naar alle veelgestelde vragen