Terug

AFM Portaal

Veelgestelde vragen over AFM Portaal

Wat is het AFM Portaal en hoe werkt het?

In het AFM Portaal vindt u verschillende mogelijkheden om aanvragen of wijzigingen in te dienen bij de AFM. U kunt bijvoorbeeld een vergunning aanvragen of wijzigen. Ook kunt u hier de gegevens van uw onderneming inzien die bij de AFM bekend zijn.

Aanvraag inloggegevens

Inloggen op het AFM portaal kan niet met een bestaand AFMID, zoals u die voorheen voor het Digitaal Loket had. U kunt alleen inloggen op het AFM Portaal met een persoonlijk, zakelijk e-mailadres. Deze kan worden aangevraagd door een bestuurder van uw onderneming. De aanvraag kan ook door een medewerker worden gedaan. In dat geval moet deze een getekende verklaring van een huidige bestuurder en een uittreksel uit de KvK waarin deze bestuurder wordt vermeld meesturen. Bekijk de instructies voor het aanmaken van een account.

Stuur deze vraag door

Hoe kunt u inloggegevens aanvragen?

Een account aanvragen voor het AFM Portaal kan met een persoonlijk, zakelijk e-mailadres. Deze kan worden aangevraagd door een bestuurder van uw onderneming. De aanvraag kan ook door een medewerker worden gedaan. In dat geval moet deze een getekende verklaring van een huidige bestuurder en een uittreksel uit de KvK waarin deze bestuurder wordt vermeld meesturen. Bekijk de instructies voor het aanmaken een account en het koppelen van een onderneming.

Stuur deze vraag door

Bent u uw wachtwoord voor het AFM Portaal vergeten?

Als u uw wachtwoord kwijt bent, dan kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen via de optie 'wachtwoord vergeten'. Wanneer u uw gebruikersnaam niet meer weet, vraag dan een nieuw account aan. Uw account kan niet worden geblokkeerd door het invoeren van foutieve wachtwoorden.

Stuur deze vraag door

Waar staan mijn vergunningen/registraties?

Zodra uw onderneming gekoppeld is, ziet u een overzicht van uw vergunningen en registraties.

Stuur deze vraag door

Hoe wijzigt u uw bedrijfsgegevens?

Staat uw onderneming ingeschreven in het Handelsregister van de KvK? Dan ontvangt de AFM automatisch (wijzigingen in) de volgende gegevens: vennootschapsnaam, statutaire zetel, internetadres, vestigingsadres en correspondentieadres.

Een afwijkend correspondentie- of factuuradres wordt niet automatisch gewijzigd in onze administratie en wordt om die reden alleen bij hoge uitzondering toegevoegd. Let op, zodra u een afwijkend adres toevoegt aan uw account, zal er in de toekomst geen update meer plaatsvinden op uw adres vanuit het Handelsregister van de KvK.

Wilt u een wijziging in uw handelsnaam of een wijziging in een bestaand afwijkend correspondentie- of factuuradres aan ons doorgeven, dan kunt u dit e-mailen naar relatiebeheer@afm.nl. Overige wijzigingen kunt u via de verschillende portaaldiensten aan ons doorgeven.

Stuur deze vraag door

Waar vind ik de DVD-generator?

Het Digitaal Loket blijft voorlopig alleen beschikbaar voor de DVD-generator. Klik hier voor het aanmaken en wijzigen van uw dienstverleningsdocument.

Stuur deze vraag door

Kunt u iemand machtigen en hoe werkt dat?

U kunt zich laten vertegenwoordigen door een andere partij bij het gebruik van het AFM Portaal en de aanvraag van diensten. Een gemachtigde heeft in het AFM Portaal dezelfde rechten als degene door wie hij is gemachtigd. Hij mag diensten aanvragen en wijzigingen doorvoeren. Bekijk de instructies voor het aanmaken van een account en het koppelen van een onderneming.

Stuur deze vraag door

Bijlage vergeten bij een aanvraag of verzoek?

Indien nodig kunt u bij uw openstaande aanvraag of verzoek op het AFM Portaal bijlagen nazenden. Let op! De doorlooptijd van uw aanvraag of verzoek wordt grotendeels beïnvloed door de duidelijkheid en volledigheid van uw aanvraag of verzoek.

Stuur deze vraag door