Terug

Consumentengedrag - Consumentenonderzoek

In 2014 is de AFM gestart met het laten meewegen van de stem van de consument in het toezicht via het AFM Consument&Panel. In samenwerking met het onafhankelijke marktonderzoeksbureau Gfk Panel Services, legt de AFM vragen voor aan dit online consumentenpanel. Deze gaan bijvoorbeeld over de informatie die consumenten ontvangen van financiële ondernemingen. Door de feedback en signalen die de AFM via dit panel ontvangt, kunnen wij effectiever en efficiënter toezicht houden.

Ga voor meer informatie naar http://www.afmconsumentenpanel.nl/

Consumentenmonitor

De AFM is zich ervan bewust dat dit panel niet representatief is. Daarom voeren wij daarnaast consumentenonderzoeken uit, zoals de AFM Consumentenmonitor. De resultaten hiervan worden ook regelmatig gepubliceerd op de website.

Via de AFM Consumentenmonitor laat de AFM 2 keer per jaar onderzoek doen door marktonderzoeksbureau GfK onder consumenten naar onderwerpen zoals hypotheken en beleggen. Daarnaast laat de AFM ook niet-periodiek consumentenonderzoek uitvoeren. Door deze onderzoeken krijgt de AFM meer inzicht in consumentengedrag.

Consumentenmonitor 1e helft 2016

Consumentenmonitor 2e helft 2015

Informatie delen

Delen via: deel
Alle onderwerpen