Dit bericht is ouder dan drie jaar. De inhoud is daarom mogelijk niet meer actueel.
IOSCO-enquête naar ontwikkelingen in digitalisering beleggingsdienstverlening
Het mondiale toezichtplatform IOSCO houdt een enquête onder beleggingsondernemingen over de invloed van digitalisering op de beleggingsdienstverlening. De enquête is voor marketeers van (online) aanbieders van beleggingsdienstverlening en wordt wereldwijd uitgevoerd.
Steeds verdergaande digitalisering heeft invloed op de distributie van beleggingsproducten voor retailbeleggers. Beleggingsondernemingen gebruiken social media en online targeting methoden om potentiële klanten te benaderen. Bovendien is grensoverschrijdende verkoop via digitale kanalen eenvoudiger geworden. Naast kansen, brengt digitalisering ook uitdagingen met zich mee. Zowel voor u als beleggingsonderneming maar ook voor de consument en toezichthouders.
Digitalisering speerpunt IOSCO en AFM
Digitalisering is een belangrijk speerpunt van IOSCO en de AFM. De International Organization of Securities Commissions (IOSCO) is benieuwd naar uw mening over de ontwikkelingen in de digitale marketing en wil meer inzicht. Vul de enquête in vóór 15 mei. Meer informatie over het onderzoek en de enquête zijn te vinden via de website van IOSCO.
Contact bij dit artikel
Wilt u het laatste nieuws van de AFM ontvangen?
Schrijft u zich dan in voor onze nieuwsbrief, dan houden wij u op de hoogte.