Terug

Niets doen kost je poen!

Nieuws Dit bericht is ouder dan 3 jaar. De inhoud kan hierdoor niet meer actueel zijn.

Met de campagne 'Niets doen kost je poen' moedigt de Autoriteit Consument & Markt (ACM) consumenten aan om hun energie-, telefoon en verzekeringscontracten te vergelijken met die van andere aanbieders. Een overstap naar een andere aanbieder kan veel geld besparen.

Het verlopen van de rentevasteperiode van de hypotheek is volgens de Autoriteit Financiële Markten (AFM) een goed moment om je hypotheek weer eens onder de loep te nemen. Je hoort drie maanden voor het verlopen van je rentevasteperiode informatie hierover te ontvangen van je hypotheekverstrekker.

Uit onderzoek van de AFM blijkt dat het nieuwe rentevoorstel voor 58% van de klanten niet voldoet aan de verwachtingen. En voor de helft van de oversluiters was de aflopende rentevastperiode reden voor een nieuwe hypotheek. Wil je de hypotheek oversluiten voor lagere maandlasten? Hou dan wel rekening met de kosten van oversluiten.

Premievergelijking

Ook valt er geld te besparen als je de premie van andere financiële producten, zoals een overlijdensrisicoverzekering, zorgverzekering of je schadeverzekeringen eens vergelijkt met andere aanbieders. Je kunt hiervoor gebruik maken van een vergelijkingssite op internet. Hou, naast de premie, ook de voorwaarden in de gaten en zeg je oude verzekering niet op voordat je geaccepteerd bent door de nieuwe verzekeraar.

Niets doen kost je poen! Meer weten over besparingen op financiële producten? Gebruik het Financieel Besparingsoverzicht.

De AFM maakt zich sterk voor eerlijke en transparante financiële markten.

Als onafhankelijke gedragstoezichthouder dragen wij bij aan duurzaam financieel welzijn in Nederland.

Informatie delen

Delen via: deel