Terug

Wat kan ik doen als ik mijn geld niet terugkrijg, mijn rente niet ontvang of als ik iets verdachts tegenkom?

Als de beheerder van de belegging in financiële problemen komt, geen rendement meer uitkeert, of bijvoorbeeld niet meer reageert op brieven of telefoontjes, neem dan contact op met de AFM via het Meldpunt Financiële Markten.

Bij het Klachten Instituut Financiële Dienstverlening (www.kifid.nl) kun je terecht met klachten over een aanbieder die over een vergunning van de AFM beschikt.

Als je vreest dat je het bedrag dat je hebt ingelegd niet meer terugkrijgt, kun je besluiten om juridische hulp in te schakelen, bijvoorbeeld via het Juridisch Loket, www.juridischloket.nl, telefoonnummer: 0900-8020 (€0,10 per minuut) of via een advocaat.

Als je fraude vermoedt, doe dan aangifte bij de politie. Meldt dit ook aan het Meldpunt Financiële Markten van de AFM. De AFM gebruikt jouw melding om gericht toezicht te houden bij aanbieders die in problemen komen.



Naar alle veelgestelde vragen