Terug

Juridische hulp

Het kan zijn dat je vooraf of tijdens de klachtenprocedure juridisch advies wenst. Je kunt dan contact opnemen met jouw rechtsbijstandverzekeraar, het juridisch loket of een advocaat.

Juridisch advies

Voor juridisch advies kun je contact opnemen met de volgende instanties:

  • Jouw rechtsbijstandverzekeraar, als je een rechtsbijstandverzekering hebt. Informeer of het geschil onder de dekking valt. 
  • Het juridisch loket, juridischloket.nl, telefoonnummer 0900-8020 (€0,25 per minuut). Het juridisch loket is een onafhankelijke organisatie waar iedere burger telefonisch terecht kan voor juridisch advies en informatie
  • Een advocaat, zie alleadvocateninnederland.nl

Naar de rechter

Wil of kun je jouw klacht niet door het Kifid laten behandelen? Dan kun je eventueel zelf een juridische procedure starten en je klacht voorleggen aan de rechter. Kies je hiervoor, dan kun je jouw klacht daarna niet meer voorleggen aan het Kifid.

Informatie delen

Delen via: deel

Klachtenprocedure

Het Kifid

Juridische hulp

Melding bij AFM