Terug

Marlies Booijink

In mijn vorige rol bij een commerciële partij ontdekte ik hoe belangrijk ik het vind om te werken in een omgeving waar mensen meer nadenken over maatschappelijke relevantie. Ook wilde ik graag doorgroeien in de financiële dienstverlening. De stap naar de AFM paste heel goed in dat plaatje. Ook wist ik dat hier veel jonge, zeer gedreven mensen met hart voor de zaak werken. Dat sprak me enorm aan. Bovendien zit de AFM aan een Amsterdamse gracht en zie je tijdens meetings door de ramen sloepjes voorbijvaren. Hoe leuk is dat!

marlies-1200

Marlies Booijink, communicatieadviseur en contentmanager

Teamspirit

Ik focus op strategie- en verandercommunicatie: hoe zorg je voor aligned medewerkers? Dat zijn mensen die zich sterk verbonden voelen met onze organisatie en onze uitgangspunten. Ze weten waar de AFM naartoe wil en zijn in staat een bijdrage te leveren. Dit zorgt voor medewerkersbetrokkenheid en collega’s die de AFM ook extern goed uitdragen. Om dat te bereiken organiseer ik bijvoorbeeld bijeenkomsten en produceer ik filmpjes, artikelen, blogs en visuals. Zo maak ik voor alle teams visuals waarin duidelijk wordt hoe hun projecten bijdragen aan de team- en afdelingsdoelstellingen en hoe die vervolgens bijdragen aan het grotere plaatje van de strategie. Ik merk bovendien dat dit bijdraagt aan een goede teamspirit.

Stapje extra

Op de communicatieafdeling doen we natuurlijk nog veel meer. We maken bij stakeholders zichtbaar wat we doen en ondersteunen alle AFM-collega’s om in woord en daad ons verhaal uit te dragen, waarbij ons werk zoveel mogelijk in maatschappelijk perspectief wordt geplaatst. Dat doen we onder andere met woordvoerders en creatieve contentmanagers. Onze afdeling bestaat uit gemotiveerde professionals die altijd een stapje extra willen zetten en waarmee ik zeer prettig samenwerk.

Klantbelang centraal

Toen ik net binnenkwam bij de AFM ontdekte ik meteen hóé hard we hier bezig zijn met onze missie om eerlijke en transparante financiële markten te realiseren en wat het vraagt om stakeholders zoals financiële instellingen en brancheorganisaties daarin mee te krijgen. Ik ben er ontzettend trots op dat we daar vrijwel wekelijks de pers mee halen en hoe goed mijn collega’s daarbij de AFM profileren. En ook hoe duidelijk je veranderingen ziet in de maatschappij, zoals het klantbelang dat steeds meer centraal staat bij commerciële partijen.

Vacatures voor Management, staff & support

Risk officer informatiebeveiliging

  • Management, staff & support
Lees meer

Informatie delen

Delen via: deel