Terug

Digitaal loket

Veelgestelde vragen voor Digitaal loket

Wat is het Digitaal loket en hoe werkt het?

In het digitaal loket op de website van de AFM vindt u verschillende mogelijkheden om aanvragen of wijzigingen in te dienen bij de AFM. U kunt bijvoorbeeld een vergunning aanvragen of wijzigen. Ook kunt u hier de gegevens van uw onderneming inzien die bij de AFM bekend zijn.

Loketdienst selecteren

In het menu aan de linkerkant kunt u via type onderneming loketdiensten selecteren. De pagina van een loketdienst bevat 4 tabs met algemene informatie, bijzonderheden, kosten en hoe u de aanvraag kunt doen. In de tab Aanvragen kunt u een formulier downloaden. Voor een aantal formulieren geldt dat u ingelogd moet zijn om deze te kunnen downloaden. Sommige formulieren zijn ook zonder inlog beschikbaar.

Aanvraag inloggegevens

Inloggen kan met een zogenaamd AFM ID. Deze kan worden aangevraagd door een bestuurder van uw onderneming. De aanvraag kan ook door een medewerker worden gedaan. In dat geval moet deze een identiteitsbewijs, een getekende verklaring van een huidige bestuurder en een uittreksel uit de KvK waarin deze bestuurder wordt vermeld meesturen.

Stuur deze vraag door

Hoe kan ik inloggegevens aanvragen?

Inloggen in het digitaal loket kan met een zogenaamd AFM ID. Deze kan worden aangevraagd door een bestuurder van uw onderneming. De aanvraag kan ook door een medewerker worden gedaan. In dat geval moet deze een identiteitsbewijs, een getekende verklaring van een huidige bestuurder en een uittreksel uit de KvK waarin deze bestuurder wordt vermeld meesturen.

Stuur deze vraag door

Wat doe ik als ik niet meer kan inloggen?

Inloggen in het digitaal loket kan met een zogenaamd AFM ID.  

Als u 3 inlogpogingen hebt gedaan met een onjuiste gebruikersnaam en/of wachtwoord, dan wordt uw account geblokkeerd. Bent u er zeker van dat u de juiste inloggegevens hebt gebruikt? Stuur dan een verzoek uw AFM ID te laten deblokkeren door een e-mail te sturen naar deblokkeren@afm.nl.  

Als u uw wachtwoord kwijt bent, dan kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen. Wanneer u uw gebruikersnaam niet meer weet, vraag dan nieuwe inloggegevens (AFM ID) aan.

Stuur deze vraag door

Kan ik iemand machtigen en hoe werkt dat?

U kunt zich laten vertegenwoordigen door een andere partij bij het gebruik van het digitaal loket en de aanvraag van loketdiensten. Een gemachtigde heeft in het digitaal loket vrijwel dezelfde rechten als degene door wie hij is gemachtigd. Hij mag inlogdiensten aanvragen en kan in Mijn loket gegevens van de onderneming bekijken en wijzigingen doorvoeren in de relatiegegevens. Een gemachtigde mag alleen niet het wachtwoord en het e-mailadres van uw AFM ID bekijken of wijzigen.

U kunt een machtigingsverzoek indienen via de relatiegegevens in Mijn loket. Degene die u wilt machtigen moet beschikken over een AFM ID. De gemachtigde krijgt via zijn eigen account toegang tot uw account. Zowel de machtigingsverstrekkende als de gemachtigde kan in zijn relatiegegevens bij Mijn loket een machtiging intrekken.

Voor de toegang tot Mijn loket moet u inloggen.

 

 

 

 

Stuur deze vraag door

Hoe kan ik het e-mailadres van mijn AFM ID wijzigen?

In Mijn loket kunt u zien welk e-mailadres is gekoppeld aan uw AFM ID. Dit e-mailadres kunt u wijzigen. Let op dat uw e-mailadres actueel is. Als u uw wachtwoord kwijt bent en een nieuwe aanvraagt, dan wordt deze automatisch naar het geregistreerde e-mailadres gestuurd.

 

Stuur deze vraag door

Waar kan ik informatie vinden over het digitaal loket?

Via het digitaal loket kunnen financiële ondernemingen diverse aanvragen of wijzigingen indienen bij de AFM. U kunt bijvoorbeeld een vergunning aanvragen of wijzigen. Ook kunt u in het digitaal lolet de bij de AFM bekende gegevens van uw onderneming bekijken.

Meer informatie over het gebruik van het digitaal Loket kunt u vinden in de veelgestelde vragen over het digitaal loket.

 

Stuur deze vraag door