
Het FSC waarschuwt voor structurele onevenwichtigheden
Nieuws
;
Naar hoofdinhoudDe AFM houdt gedragstoezicht op aanbieders van consumptief en hypothecair krediet. De Wet op het financieel toezicht (Wft) schrijft dit voor.
Het lettertype dat voor de waarschuwing wordt gebruikt is Arial Bold.
Stuur deze vraag doorHet is niet in lijn met de regelgeving om de waarschuwingszin enkel op de hoofdpagina van een website te plaatsen. Deze regelgeving schrijft voor dat de consument bij iedere reclame-uiting voor krediet kennis kan nemen van een waarschuwingszin. Een onderscheid tussen een hoofdpagina en bijbehorende achterliggende pagina’s wordt in deze regelgeving niet gemaakt. Een dergelijk onderscheid is naar de mening van de AFM ook niet wenselijk. In de praktijk bestaat immers de mogelijkheid wervende achterliggende pagina’s van een website rechtstreeks te benaderen, bijvoorbeeld via een zoekmachine of banner – het zogenoemde ‘deeplinken’–, waardoor de hoofdpagina wordt omzeild. In de praktijk wordt dit aangemerkt als ‘deeplinken’. In een dergelijk geval wordt geen kennis genomen van een waarschuwingszin die op de hoofdpagina wordt getoond.
Stuur deze vraag doorAls de voorpagina een wervend karakter kent ter zake van krediet dient de voorpagina aangemerkt te worden als de eerste pagina.
Stuur deze vraag doorIn de Nrgfo is beschreven hoe de waarschuwing in de reclame-uiting opgenomen dient te worden. Lees via onderstaande link de hele regeling na.
Stuur deze vraag door
Informatie delen