Terug

Toespraak Theodor Kockelkoren: "Asset Management: towards a program for Treating Customer Fairly"

Lezing Dit bericht is ouder dan 3 jaar. De inhoud kan hierdoor niet meer actueel zijn.

Het klantbelang centraal stellen is het centrale thema sinds de kredietcrisis ervoor zorgde dat het vertrouwen van consumenten in financiële ondernemingen ernstig werd geraakt. Ook vermogensbeheerders moeten hun productaanbod goed onder de loep nemen. Dat stelde AFM-bestuurslid Theodor Kockelkoren in de speech die hij hield tijdens een bijeenkomst van DUFAS in Wassenaar op 1 juni 2011.

De volledige toespraak kunt u hiernaast downloaden in PDF-formaat.

De AFM bevordert eerlijke en transparante financiële markten. Wij zijn de onafhankelijke gedragstoezichthouder op de markten van sparen, lenen, beleggen en verzekeren. De AFM bevordert zorgvuldige financiële dienstverlening aan consumenten en ziet toe op een eerlijke en efficiënte werking van kapitaalmarkten. Ons streven is het vertrouwen van consumenten en bedrijven in de financiële markten te versterken, ook internationaal. Op deze manier draagt de AFM bij aan de welvaart en de economische reputatie van Nederland.

De AFM maakt zich sterk voor eerlijke en transparante financiële markten.

Als onafhankelijke gedragstoezichthouder dragen wij bij aan duurzaam financieel welzijn in Nederland.

Informatie delen

Delen via: deel