Terug

De AFM heeft een nieuw logo

Nieuws

afm-logo-400x200

De afgelopen jaren is de huisstijl van de AFM doorontwikkeld naar de eisen van deze tijd. Sluitstuk van deze vernieuwing is een nieuw logo dat we vanaf vandaag toepassen.

De rationale achter het nieuwe logo is dat we als toezichthouder naast handhaving ook met de financiële markten bouwen aan duurzaam financieel welzijn in Nederland. Dit zie je terug in het beeldmerk: lijnen die van buiten naar binnen bewegen symboliseren dat we in gesprek zijn met de sector. Tegelijkertijd vormen ze een toeziend oog: alert op risico’s, klaar om te handhaven.

De typografie is robuust, met harde hoeken en zacht in de afronding. Want de AFM is autonoom én verbindend. Het logo blijft in de vertrouwde kleur paars.

De verandering was nodig omdat de oude huisstijl en het logo veertien jaar geleden zijn ontwikkeld en niet meer voldeden aan de huidige eisen voor typografie en digitale toegankelijkheid.

De AFM maakt zich sterk voor eerlijke en transparante financiële markten.

Als onafhankelijke gedragstoezichthouder dragen wij bij aan duurzaam financieel welzijn in Nederland.

Informatie delen

Delen via: deel