Klachten

Ben je niet tevreden over een bank, een verzekeraar of een andere financiële onderneming? Blijf er niet mee rondlopen maar laat het die onderneming weten. Alleen dan bestaat de kans dat er een oplossing gevonden wordt.

Wat doet de AFM met jouw klacht?

Het Meldpunt stuurt de meldingen door aan het Signalenteam van de AFM. Iedere melding of klacht wordt serieus bekeken en beoordeeld.

Afhankelijk van het aantal of ernst van de signalen, doen we verder onderzoek. Soms is één signaal met een grote impact op één individu al voldoende voor vervolgonderzoek. Maar vaak zijn meer signalen nodig voordat we een onderzoek starten. Niet iedere melding leidt dus direct tot verder onderzoek van de AFM. Op basis van de bevindingen uit het onderzoek, besluiten we of een (informele) maatregel van de AFM op zijn plaats is.

Hoe geven we je terugkoppeling?

De AFM kent een wettelijke geheimhoudingsplicht en mag daarom geen terugkoppeling geven over de afhandeling van jouw melding. Meestal geven we wel een terugkoppeling als er bijvoorbeeld een boete wordt opgelegd. We publiceren dat ook op onze website. De AFM kan geen directe persoonlijke oplossing bieden voor jouw situatie. Met jouw klacht lever je vooral een belangrijke bijdrage om de financiële markten eerlijk te laten werken.

Alsjeblieft accepteer marketingcookies om deze video te bekijken.

Video over klacht indienen