Go to content

Ontoegankelijkheid melden bij de AFM

Heb je moeite met het gebruiken van de website of app van een financiële onderneming? Het lukt bijvoorbeeld niet om een app te bedienen, of een website werkt niet met spraaksoftware. Dan kun je dit melden bij de AFM. Je melding helpt ons om bedrijven aan te spreken op hun verantwoordelijkheid om de financiële sector toegankelijk te maken voor mensen met een beperking.

Wat melden?

Doe je een melding bij de AFM? Dan is het belangrijk dat je de volgende punten beschrijft:

  • Bij welke financiële onderneming doet het probleem zich voor?
  • Kun je het probleem beschrijven? Voorbeelden van een probleem zijn: de filmpjes op deze website hebben geen ondertiteling, waardoor ik ze niet begrijp, of toetsenbordnavigatie werkt niet op deze website, waardoor ik niet kan betalen.
  • Waar vindt het probleem plaats? Bijvoorbeeld: op een website of in een app, op een openbare website of in je persoonlijke account, bepaalde stappen in het afsluiten van een dienst of informatie die je niet kunt waarnemen?
  • Wanneer heb je dit voor het eerst ervaren? Is het probleem ondertussen al opgelost?

Hoe melden?

Via de contactpagina van de AFM kunt u een melding doen van een ontoegankelijke financiële dienst. Mocht je moeite hebben met het invullen van het formulier, dan is het meldpunt ook te bereiken via info@afm.nl. Je kunt ook melden tijdens het telefonisch spreekuur op maandag, woensdag en donderdag van 10.00 uur tot 13.00 uur op telefoonnummer 0800 5400 540.