Go to content
afm-logo-400x200
Nieuws 02/07/21

De AFM heeft een nieuw logo

De afgelopen jaren is de huisstijl van de AFM doorontwikkeld naar de eisen van deze tijd. Sluitstuk van deze vernieuwing is een nieuw logo dat we vanaf vandaag toepassen.

De rationale achter het nieuwe logo is dat we als toezichthouder naast handhaving ook met de financiële markten bouwen aan duurzaam financieel welzijn in Nederland. Dit zie je terug in het beeldmerk: lijnen die van buiten naar binnen bewegen symboliseren dat we in gesprek zijn met de sector. Tegelijkertijd vormen ze een toeziend oog: alert op risico’s, klaar om te handhaven.

De typografie is robuust, met harde hoeken en zacht in de afronding. Want de AFM is autonoom én verbindend. Het logo blijft in de vertrouwde kleur paars.

De verandering was nodig omdat de oude huisstijl en het logo veertien jaar geleden zijn ontwikkeld en niet meer voldeden aan de huidige eisen voor typografie en digitale toegankelijkheid.

Contact bij dit artikel

AFM

Wilt u het laatste nieuws van de AFM ontvangen?

Schrijft u zich dan in voor onze nieuwsbrief, dan houden wij u op de hoogte.